fredag 16 september 2016

Gratis material till förskolebarn: tärningssortering

ÄNTLIGEN fredag.......vilken vecka jag har haft, i måndags kväll, hade vi personalmöte och hade så mycket att gå igenom så mötet höll på till 20:30 för min del innebar det 12 timmars arbetsdag. I tisdags kväll hade vi föräldramöte och även det slutade sent så återigen hamnade min arbetsdag på mååånga timmar. Efter jobb i dag ska jag bara ta det lugnt och njuta av ett glas bubbel. 

Nu till något annat, här kommer ett nytt matematikmaterial som ni ska få ta del av. 
Materialet går ut på att räkna prickarna på tärningarna och para ihop dem med rätt siffra. I övningen skapar barnen sig ett bildminne av tärningarnas antal prickar.
Materialet består av en bricka med siffror och tomma rutor och av 6 lösa kort med tärningar. Siffrorna har jag valt att skriva i olika färger efter Montessoris lilla pärltrappa.
Jag har uppdaterat det här materialet och länken till det finns HÄR.

Gör det bästa av er fredag, det ska jag göra! Kram Maria

4 kommentarer:

  1. Hej! Försökte ladda ner tärningssorterings material men kommer bara upp en sida om ERROR. Ser att inlägget är gammalt så kanske inte fungerar längre? Skulle väldigt gärna vilja ha det materialet. Mvh Liselott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Liselott!

      Mejla mig på malund68@hotmail.com och skriv vilket material det gäller så mejlar jag det till dig.

      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera
  2. Thank u for Your material ,loved it .

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen