onsdag 6 juli 2016

Kladdiga nougatmuffins

I det regniga vädret som vi haft största delen av dagen passar det bra att baka något gott, här slängde jag ihop en muffins smet, då jag hade en rulle med nougat hemma valde jag att göra kladdiga nougatmuffins.
Kladdiga nougatmuffins
12 st
Det här behöver du:

100 g smör
250g nougat 
2 dl strösocker
1 ½ dl vetemjöl
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1 nypa salt
2 ägg

GÖR SÅ HÄR
1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Smält smöret i en kastrull.
3. Dela 
nougaten i mindre bitar och låt den smälta i smöret på eftervärmen. 

4. Blanda ihop de torra ingredienserna i en bunke och rör ner dem i kastrullen. 
5. Knäck i äggen i kastrullen.
6. Blanda ihop till en slät smet.
7. Häll smeten i muffinsformar som du satt i en muffinsplåt.

8. Grädda muffinsen i mitt av ugnen i 15-20 min beroende på hur kladdiga du vill ha dem.
9. Låt muffinsen svalna innan du serverar dem tillsammans med vispad grädde.

Nu när det är uppehåll ska jag passa på att ta en promenad, ha det så gott! Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen