onsdag 13 maj 2015

Bananpannkaka med chiafrö

När jag har ont är aptiten inte den bästa och att laga mat är inte det första man tänker på. Äta måste man gör ändå och idag ska jag tipsa er om ett snabbt och mättande mellanmål med mycket protein som fick bli min lunch idag.


Det här behöver du:
1 banan
2 ägg

1 msk chiafrö

Gör så här:
1. Mosa bananen med en gaffel i en bunke.
2. Vispa i äggen och chiafröna.

3. Grädda pannkakan i ett het stekjärn tills den är gyllene och håller ihop.
Jag åt min med grädde och jordgubbar.

Receptet hörde jag om i TV programmet vardagspuls som sänds varje vardag kl.17:55-18:55 i TV4 och det är Agneta Sjödin som tipsade om receptet.

Ha en bra lillördag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen