torsdag 12 februari 2015

Montessorimaterial Förr och nu

När jag var liten tillbringade vi hela sommarlovet i vårt hus i Skåne Värsjö, vi hade utedass, egen brunn som vi hämtade vatten i och för att få varmt vatten fick vi koka det.

Det är inte många barn om får uppleva det idag för vi har bekvämligheter som varmvatten i kranen och toalett inomhus i dagens samhälle.

Jag har tillverkat ett material tidigare med bilder föreställande gammalt och nytt som jag har skrivit om på min förra blogg.
Materialet består av 38 kort och två kategori kort.
Man kan diskutera kring bilderna med barnen och de kan sortera bilderna under kategori korten FÖRR, NU. 

Vid intresse av materialet mejla mig på malund68@hotmail.com

Ha det så bra!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen