lördag 14 februari 2015

ForLifes nya produkter till stöd för cancerforskningen

Jag har skrivit en del om cancer i höstas då flera i min närhet drabbades av cancer och jag fick följa min pappas smärta och bortgång i cancer under en intensiv månad. 


Det behövs ständig nya pengar till forskningen kring cancer, all cancer kan inte botas eller bromsas och det är även svårt för läkare att upptäcka vissa sorters cancer, då sjukdoms symtomen är lik andra sjukdomar. 1 av 3 drabbas av cancer idag, i min familj har min mormor, morbror och pappa dött i cancer.

Ett sätt att bidraga med pengar är att köpa någon av ForLifes produkter, de har några nya armband som jag tycker är jättefina. 

ForLife startade efter att ett flertal närstående personer till grundarna drabbats av olika sorters cancer inom ett år.
I dag brinner de för att GÖRA SKILLNAD inom Cancerforskningen och det görs genom e-handel, där pengarna går till cancer forskningen.
 

På deras blogg kan man följa deras arbete med armbanden, halsbanden och insamlingen, ForLife har samlat in hela 100 000 kronor till forskningen, bra jobbat eller hur!

Ett av de nya armbanden som föll mig i smaken är i svart och silver med texten FORLIFE i bokstavspärlor. 

Bilden är lånad HÄR

Där finns ett nytt som har texten ZERO CANCER i bokstavpärlor, det finns även med svart och guld samt med blandade färger.


Bilden är lånad HÄR

Hela sortimentet kan ni hitta och beställa i deras webbutik .

Jag önskar er en trevlig alla hjärtans dag! Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen