onsdag 18 februari 2015

Ljusbord på förskola

Vi har ett jätte fint ljusbord på jobb som vi äntligen har hittat en bra placering till och det används numera dagligen i verksamheten! 
Ena sidan av bordet har ljus och den andra har förstoringsglas för utforskning av olika slag.

Då jag är ganska ny i arbetet med ljusbord så tar jag tacksamt emot tips från er läsare!!



Det material vi har till ljusbordet för tillfället är i påsar och i metallburkar som hänger på en magnetlist vid bordet.


Pinterest har jag en anslagstavla som heter ljusbords material, där finns lite tips på aktiviteter till ljusbordet.


Man kan göra eget material till ljusbordet tillsammans med barnen exempelvis naturmaterial som man pressar, laminerar och sätter maskeringstejp runt som man kan hålla sitt kort i.


De två nedersta bilderna är lånade på Pinterest.

Nu ska jag pinna lite:-)


Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen