söndag 5 oktober 2014

Kasslergryta med champinjoner och mango chutney

Vilken härlig höstdag vi har haft här idag, det har blivit lite trädgårdsarbete, gräset har bland annat blivit klippt.

Vad sägs om ett recept på en egen komponerad maträtt? I går rensade jag lite i en av våra frysar och hittade en bit kassler som jag gjorden en god gryta av idag.



Detta behöver du:
1 purjolök
800 g kassler
1 stor burk skivade champinjoner
5 dl cremé fraiche 
1,5 msk mango chutney
1,5 msk kinesisk soja

1 msk kalvfond
salt
peppar

Gör så här:
1. Hacka purjolöken.
2. Skär kasslern i mindre bitar.
3. Bryn purjolök och champinjoner, lägg över i en gryta.
4. Bryn kasslern lätt och lägg i grytan.
5. Bland i mango chutney, soja, kalvfond och cremé fraiche i grytan och låt det koka i ca. 10 minuter.
6. Smaka av med salt och vitpeppar. 


Jag serverade grytan tillsammans med pasta.


Nu ska jag kolla mejlen och kommentarer på bloggen, så ni som väntar på material kommer snart att ha ett nytt mejl från mig!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen