måndag 19 maj 2014

Gyros (kebab med kyckling)

En ny vecka är här som börjar med två planeringsdagar på jobb, det ska utvärderas, planeras och vi ska få resultaten från lärandeindex. Jag vet att dagarna är viktiga för verksamheten, även om de är tuffare än en "vanlig" arbetsdag.

I dag ska ni få ta del av receptet på vår middag igår kväll, det är en lättlagad rätt!

Detta behöver du till 4 pers:
4 st kycklingfiléer, skivas i tunna skivor
2 dl olivolja
1 msk spiskummin
2 klyftor pressad vitlök
1 msk sambal oelek
1 msk oregano
1 msk timjan
salt
svartpeppar


Gör så här:
Skiva kycklingen i tunna skivor.
Blanda marinaden i en bunke.
Lägg kycklingen i marinaden.
Låt kycklingen stå och dra i kylen i en halvtimme.
Fräs i stekpannan tills kycklingen är genomstekt.

Servera i pitabröd eller tortillabröd med sallad och tzatziki.

Jag serverade med tortillabröd och vitlökssås!

Receptet har jag hittat här.


Ha en härlig måndag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen