tisdag 22 april 2014

Härliga vår

Vilken skön känsla som sprider sig i kroppen när det är fint väder och man endast behöver tunna kläder på sig.

Något som jag också gillar med våren (förutom solens värme), är allt i naturen som föds till liv på nytt!
I vår trädgård har vi ett Japanskt prydnadskörs
bärs träd, jag har bara väntat på att det ska börja blomma och valde att fotografera det i lördags (19 april), då såg det ut så här:



I dag (3 dagar senare) fotograferade jag det igen och nu ser det ut så här:


Så mycket det har hänt i naturen den senaste veckan, här i Skåne har redan rapsfälten börjat blomma!

Lagom till Annandag Påsk hade nästan alla påskliljor och tulpaner i vår trädgård slagit ut och lyste med sina fina färger upp trädgården.


Jag önskar er härliga vårdagar att njuta av!/ Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen