söndag 2 mars 2014

Montessorimaterial: 3-bitars ljudenliga ord pussel med rosa vokaler

En vecka till bakom oss och vi är ett steg närmre sommaren. Det är redan vår i almanackan, skönt!

Jag har tillverkat många material och jag har ändrat en del av språkmaterialen så att de även finns med rosa vokaler. Nu hittade jag ett till som jag har ändrat, 3-bitars rosa ljudenliga ord pussel.
Materialet med röd vokaler hittar ni här.


Materialet kan användas som en pusselövning till yngre barn och de äldre barnen kan ljuda ordet. Barnen får ett bildminne av bokstäverna och ordet.


Materialet består av 12 stycken 3-bitars pussel. Vokalerna är skrivna i rosa och konsonanterna i blått.

Vid intresse av materialet klicka på länken nedan för att ladda ner det son pdf:

Material LÄNKEN: 3-bitars ljudenliga ord pussel med rosa vokaler


Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.

I veckan som kommer har jag en del saker in bokade bland annat ska vi ha föräldramöte på jobb och har lite att fixa inför det. Jag hoppas att jag hinner titta in här.

Jag önskar er alla en trevlig vecka!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen