lördag 1 mars 2014

Utomhuslek till förskola: Blomtavlor att rita på

Lördagskväll och mello på TV, vilka går vidare till finalen? Vi bettar på jobb och jag bettade på Martin Stenmarck och State of Drama!

I dag orkade jag inta att laga någon middag utan det blev köpemat....pizza från en pizzeria i Helsingborg som kallar sig för "bästa pizzeria i stada"! De har det till och med på en skylt utanför:



Jag har inte skrivit så mycket om utelek till förskola här på bloggen, idag måste jag bara berätta om fina blomtavlor som vi fick uppsatt på jobb i går eftermiddag.
Tavlorna har en "svarttavla" i form av en cirkel som man kan rita på. Vilken fin färgklick vi fick genom att sätta upp tavlorna, man blir glad av att se dem!



Tavlorna är köpta hos lekolar och säljs i 5-pack i färgerna röd, gul, orange, rosa och blå. Klicka på länken nedan för att komma till lek o lärs katalog.

Många barnen hade gått hem i går eftermiddag när tavlorna sattes upp, det ska bli skoj att se deras reaktion när de får se dem på måndag!

Nu ska jag se slutet på mellon, de jag bettade på är fortfarande kvar i tävling......nu hoppas jag att det får vara kvar till duellen!!!

God kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen