torsdag 27 februari 2014

Satay kryddad kyckling med bambuskott och champinjoner

Torsdag och jag har inte hunnit titta in här förrän än nu. En av anledningarna är att jag har varit på en företagspresentation om Nu skin med Jonathan Sexsmith. Jag har lyssnat på honom en gång tidigare, ni kan läsa om det här

I går komponerade jag ihop en ny maträtt med färdigmarinerade kyckling strimlor, det luktade Asiatisk mat i hela huset och var underbar gott!!


Recept:
4 pers

600 gram satay marinerad kyckling

125 gram färska champinjoner
1 burk bambuskott (227 gram) + spad
2 msk ostronsås
ca ½ msk kinesisk soja
salt

vitpeppar
koriander

Gör så här:
Skiva champinjonerna

Stek kycklingen, champinjoner i ett stekjärn
Tillsätt bambuskott och spad

Låt allt koka upp
Om såsen är för lös redd med vatten blandat med mjöl el majsena
Tillsätt kryddorna efter smak och tycke
Låt allt småputtra i ca 10 min

Servera med jasmin ris

Psst: vet ni tidigare i kväll invigde vi grillsäsongen 2014 med att grilla fläskkarré!!!


Både doften och smaken gav oss sommarfeeling.......I love it=))

Det var allt från mig i dag! God natt!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen