måndag 6 januari 2014

Montessorimaterial: 4-bitars matematikpussel siffrorna 0-9

    INNEHÅLLER REKLAMLÄNK
Jag delar med mig kostnadsfritt av mina pedagogiska material. För att börja tjäna lite pengar på mitt bloggande har jag valt att lägga in reklamlänkar i inläggen. Jag är tacksam för alla klick som ni gör!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Reklam LÄNKEN

Nu närmar sig en ny termin på alla förskolor och skolor i vårt avlånga land och min julledighet är slut. Jag hoppas ni har haft det bra under jul och nyårs helgen!

I och med att de flesta av er som arbetar inom förskolan och skolans värld börjar jobba i morgon tänkte jag dela med mig av ett nytt material som jag har tillverkat.


Jag har tidigare skapat en del pussel och inom matematik är ett av dem matematikpussel 1-5, ni hittar det här.

Pusslen som jag gjort nu är nio stycken 4 bitars pussel med siffrorna 0-9.
För att även alla mina fina läsare från Norge ska kunna ta del av pusslen kommer det i morgon med norsk text! 



Som en enkel pusselövning kan man börja med pusslen i tidig ålder.
Bara genom att bygga dem får barnen bildminne av siffrorna.

Ett av målen i förskolans läroplan LPFÖ 98 rev 10 är: 
Förskolan ska sträva efter att varje barn utvecklar sin förståelse för rum, form, läge och riktning och grundläggande egenskaper hos mängder, antal, ordning och talbegrepp samt för mätning, tid och förändring



Materialet består av nio 4 bitars pussel.
Det är färgkodat efter Maria Montessoris lilla pärltrappa.

Vid intresse av materialet klicka på länken nedan för att ladda ned materialet som pdf.

LÄNKEN:

4 bitars matematik pussel med siffrorna 0-9
Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.


Önskar er alla en trevlig trettondag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen