måndag 21 oktober 2013

Montessorimaterial parövning frukter

Ny vecka med nya utmaningar och förberedelser. På jobb förbereder vi för fullt inför fredagens invigning av vår nya förskola! Den kommer att firas med olika jippon och uppträden.
Jag återkommer med mer om invigningen när den har varit:-)



Dagens material har jag skrivit om på min förra bloggplats och tänkte dela med mig av den som en pdf till er.

Övningen går ut på att para ihop fruktkorten med varandra. Äldre barn kan även läsa textkorten och para ihop med bildkorten.



Materialet består av 16 kort med fruktbild och text, 16 kort med fruktbild och 16 textkort.

Korten kan användas på flera olika sätt ex. till att diskutera färger och favorit frukter.



Vid intresse av materialet klicka på länken nedan för att ladda ner det som pdf:
LÄNKEN: Parövning frukter
Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.
Önskar er all en bra arbetsvecka!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen