tisdag 22 oktober 2013

Matematiklek spöken 1-5

Snart är det Halloween och allhelgonahelg, ska ni göra något speciellt?
Firar ni Halloween? Hur gör ni då?

Vi brukar ha höstfest på jobb där barnen klär ut sig, dock inte i läskiga kläder och masker då många barn blir rädda och ledsna. I år har vi fullt upp med invigningen av vår förskola och hinner inte med allt!

Med tanke på att det är "spöktider" har jag skapat en matematik lek där barnet lägger ut siffrorna 1-5 och sorterar antalet spöken som siffran visar. För att anpassa övningen till yngre barn har jag valt att skriva siffrorna i olika färger samt att spökenas ögon och mun har samma färg som siffrorna.



LPFÖ 98 rev 2010: Förskolan ska sträva efter att varje barn utvecklar sin förmåga att använda matematik för att undersöka, reflektera över och pröva olika lösningar av egna och andras problemställningar.


Vid intresse av materialet klicka på länken nedan för att hämta det som pdf:
Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.
Ha det så bra!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen