onsdag 27 mars 2013

Sångsaga/flanosaga för yngre barn

Idag vill jag tipsa om en sångsaga som jag själv har hittat på. Vad är en sångsaga? Det är en saga där man sjunger barnsånger som har anknytning till texten. Jag tycker det är trevligt att kombinera sagor och sånger! Barnen brukar gissa vilken sång som kan passa att sjunga! Sagan handlar om lammet som försvann. Jag har skrivit om den på min gamla bloggplats.
Lammet som försvann
Vid intresse av materialet: 

Materialet laddar ni själv ner HÄR

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.

Ni får gärna lämna kommentarer om vad barnen och ni tycker om materialen!

God natt!/Maria

2 kommentarer:

  1. hej
    jag kan inte ladda ner denna, så skulle du vilja vara snäll och mail m ig den?
    hälsningar
    jennie Holmquist
    fsklärare rönnens förskola malmö

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jennie!
      För att underlätta för mig per jag dig att mejla mig på malund68@hotmail.com och skriv vilket material det gäller, så mejlar jag det.

      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen