torsdag 21 mars 2013

Montessorimaterial djurlek till små barn

I dag blir det ett väldigt sent besök här på bloggen!

Små barn är ofta intresserade av djur, så jag har skapat ett passande material.

Jag vill passa på att berätta om djurleken som barnen på vår 1-3 års avdelning tycker mycket om. 


Materialet består av 10 stora cirklar med djurbilder och 10 små bilder med samma djurbild.
Förslagsvis kan man lägga ut de stora cirklarna på golvet och låta barnen ta en liten cirkel ur en påse. Sedan ska barnet hitta den stora cirkeln med samma djur på. Man kan prata om vad det är för djur, hur den låter och para ihop korten med plast djur! Korten kan användas på många olika sätt, det är bara att låta fantasin flöda!

Vi intresse av materialet klicka här för att ladda nedan:
                                         LÄNKEN: Djurlek.



Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.

Ni får gärna tala om för mig vad barnen tycker om materialen!
God natt!/Maria

2 kommentarer:

  1. Åh, så bra! Det här skriver jag genast ut och ska prova i en samling med våra småbarn. Hade gärna haft en fotografisk bild även på geten dock istället för en tecknad och fotografiska på alla andra djur. Tack för ett fint materiel!

    SvaraRadera
  2. Tack Jenny! Roligt att du gillar det!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen