söndag 31 mars 2013

Förrätt ostskålar

Hej!
Snart är även denna dag slut och jag tycker att den har gått fort.
Som jag lovade igår skulle jag dela med mig av recepten från gårdagens meny och nu återstår förrätten som kommer här.

OSTSKÅLAR MED FYLLNING
6 skålar

50 gram västerbottensost
30 gram parmesan

Räksallad:
100 g skalade räkor
3 msk majonnäs
3 msk crème fraiche
1 msk dill
salt och peppar
dill till garnering

Blanda ingredienserna till räksalladen och förvara kallt.
Riv osten och lägg i små högar på ett bakplåtspapper på en plåt. Sätt in i ugn på 200 grader och ta ut när det börjat bubbla och fått lite färg. Låt svalna lite men de får inte stelna. Ta upp dem med en stekspade och lägg över ett upp och nervänt snapsglas. Låt torka. Fyll sedan ostkorgarna med räksallad.
Jag gjorde två olika i den andra skålen hade jag K-salats curry kycklingröra.
Jag hittade receptet på den här bloggen.

Ha det så bra!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen