söndag 31 mars 2013

Lakritspannacotta

Jag hoppas ni alla har/har haft en bra påsk.
Nu är det sommartid.....det ska bli skönt med ljusare kvällar.

Nu ska ni få receptet på lakritspannacottan som jag gjorde till dessert igår.

LAKRITSPANNACOTTA
Lakritspannacotta by Martin Jörgensen
4 port

4 dl grädde
2,5 msk socker
1-2 msk lakritspulver
1,5 gelatinblad

Tillagning:
1. Koka upp hälften av grädden, socker och lakritspulvret. Vispa och lös pulvret. När pulvret löst sig så häll i resten av grädde och fortsätt koka upp.
2. Blötlägg gelatinet i minst 5 min i kallt vatten. När grädden kokat upp, dra av den från plattan, och rör ner gelatinbladen så de löser sig.
3. Häll upp i portionsformar och ställ i kyl i ett par timmar eller tills pannacottan har stelnat ca 3 timmar.

Garnera med hallon, antingen färska eller rör ihop tinade hallon till en hallonsås.
Fler recept som man kan använda lakritspulver till hittar ni här
Nu ska jag iväg på välbehövlig massage!
Ni får ha en bra dag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen