onsdag 24 juli 2019

Gratis montessorimaterial: Årstidscirklar

Vilket sommarväder vi har fått, hoppas ni som är lediga får chans att njuta av det. Jag har nu jobbat i 1½ vecka efter semestern och har börjat gå igenom datorn och se vilka material som legat på vänt. Jag hittade ett som var färdigt som jag delar med mig av idag. 
Det är ett material där man sorterar bilder till cirklar med årstidernas namn efter vilken årstid de tillhör.  
Till varje årstidscirkel finns det sex bilder att sortera, tre med månadernas namn och tre med bilder. Materialet kan även användas som ett memoryspel där man har varsin årstid och den som först fyller sin cirkel vinner.
Materialet är färgkodat efter de färger vi använder till årstiderna  på jobb.


Vid intresse av materialet:

Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara här på bloggen.


Material LÄNKEN: Årstidscirklar

Ha det så bra i sommarvärmen!
Kram
Maria

3 kommentarer:

  1. Kan inte få ut årstidscirklarna. Kan du skicka över dem till mig? Mvh Chatarina

    SvaraRadera
  2. Hej!
    För att skicka dem behöver jag din mejladress. Var snäll och mejla mig på malund68@hotmail.com så kan jag fixa det.
    Vänliga hälsningar
    Maria

    SvaraRadera
  3. inna.muursep@gmail.com

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen