onsdag 5 juni 2019

Montessorimaterial: Var lever djuren

Idag är det skolavslutning för skolorna i Helsingborg och för oss blir det två studentuppvaktningar i kväll. Även om sommarlov och semester närmar sig för många så håller jag på att skapa nya pedagogiska material. Ett av dem får ni ta del av idag.
Materialet har jag skapat efter att sett ett hos Montessori für alleDet är ett material där man sorterar djurbilder till cirklar efter var dem lever. 
Till varje cirkel finns det sex bilder att sortera.


Vid intresse av materialet: 

Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara här på bloggen.

Material LÄNKEN: Land, luft, vatten


De kommande dagarna ska vi tillbringa på Sweden Rock i Norje! Jag säger redan nu Trevlig helg till er!
Kram Maria

1 kommentar:

  1. Tack för materialet och för all inspiration jag hittar här! Ha en härlig höst! Mvh Andréa Eklund, speciallärare Skellefteå

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen