söndag 17 mars 2019

Träna addition 0-10 på ett roligt sätt

Nu har jag kommit hem från en härlig vecka på Kap Verde. 
Jag missade material länken på det tidsinställda inlägget jag gjorde innan jag åkte på semester. Nu kommer ett nytt inlägg, där länken till materialet finns med.

Efter de två andra matematikmaterialen med remsor och rutor har jag valt att göra ytterligare ett med addition 1-10. Skillnaden är att remsorna med termer har prickar så att barnen kan räkna prickarna.
 
Sätt ihop materialet så här:
klipp ut alla delar 
klipp eller skär översta och nedersta linjen på rutorna,
trä i remsorna med siffrorna,
klistra fast ovalerna uppe och nere på varje remsa.


Materialet finns med svarta siffror eller färgkodade efter Montessori, välj själv vilka ni vill skriva ut och använda.


Vid intresse av materialet:
Klicka på länken nedan för att komma till 

LÄNKEN till materialet: addition 0-10

OBS!
Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!


Ha en fin kväll!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen