tisdag 5 mars 2019

Roligt sätt att träna addition 1-20

Så kul att ni gillade mitt material där talen 1-999 tränas. Jag har även gjort klart ett där man tränar addition mellan 1-20. I aktiviteten kan man ge barnen olika tal som de ska räkna och sätta varje siffra i respektive ruta.
Sätt ihop materialet så här: 
1. Klipp ut alla delar.
2. Klipp eller skär översta och nedersta linjen på rutorna,
trä i remsorna med siffrorna,

3. Klistra fast cirklarna uppe och nere på varje remsa.

Materialet finns med svarta siffror eller färgkodade efter Montessori lilla pärltrappa, välj själv vilka ni vill skriva ut och använda.

Ytterligare en variant med addition 1-10 med prickar är under tillverkning, titta snart in igen så att ni inte missar det!


Vid intresse av materialet:
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Material LÄNKEN: Addition 1-20

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!

Önskar er en God Natt och hoppas ni alla får en fin lillördag i morgon!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen