tisdag 26 mars 2019

Decimalsystem till barn: Träna tal mellan 1-9999

Hej på er, det var ett tag sedan jag tittade in här. Den senaste veckan kar bestått av utvecklingssamtal på jobb och min ork till bloggen har inte varit så stor. 
I dag tittar jag in för att dela med mig av ytterligare ett material med decimalsystemet. Jag har nu tillverkat ett där man tränar talen 1-9999, sedan tidigare finns det ett där talen 1-999 tränas.
Med materialet kan man be barnet/eleven att ex sätta tre ental, två tiotal, åtta hundratal och 2 tusental i respektive läs ruta. Be barnet/eleven att läsa talet. Upprepa med att ge barnet förslag på olika ental, tiotal, hundratal och tusental. Barnet/eleven kan göra egna kombinationer och läsa talen. 

Sätt ihop materialet så här:
klipp ut alla delar,
laminera alla delar,
klipp eller skär översta och nedersta linjen på rutorna,
trä i remsorna med siffrorna,
klistra fast cirklarna uppe och nere på varje remsa.

Materialet finns med svarta siffror eller färgkodade efter Montessori, välj själv vilka ni vill skriva ut och använda.

Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Material LÄNKEN: Decimalsystemet 1-9999

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara. 


Trevlig kväll!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen