torsdag 22 november 2018

Tomte av grane och mossa

I kväll har jag varit på en kurs hos Maritas Blomsterglädje i Höganäs. I dag var det en gran tomte som skulle skapas. Tomten såg svår ut att göra men den visade sig vara väldigt lätt att göra.
Kursen började med att vi blev visade hur man tillverkar en Tomte och fick därefter plocka det vi behövde som låg uppdukat på ett bord. Stommen till tomten är en kruka, oasis och en blomsterpinne.
Det var väldigt kul att lära sig göra en egen fin Tomte, jag blev väldigt nöjd med resultatet. Lite god fika bjöds vi också på! 

Jag har varit på kurs där tidigare och gjort ljusfat. 

Ni hittar Maritas Blomsterglädjes facebooksida HÄR och deras hemsida HÄR, på hemsidan läggs kurserna ut.


Nu ska jag shoppa lite julklappar på nätet! 
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen