onsdag 17 maj 2017

Gratis material till förskola: Allemansrätten

Jag har tipsat vid ett tidigare tillfälle om ett fint material om allemansrätten till förskolebarn men tänkte tipsa er om det igen, då vi just nu arbetar med det. Materialet har jag hittat hos sagokistan
 På förskolan är vi mycket ute i naturen och vid våra besök ser vi mycket som inte ser rätt ut i naturen ex. nerskräpning. Vi måste vara rädd om vår jord och redan på förskolan tycker jag det är viktigt att vi pratar och lär barnen om vår allemansrätt. 
I dag ska jag tipsa er om ett material som vi använder oss av, det är kort med bilder och texter. Korten är lätta att ta med sig ut i naturen.
För att komma till materialet, klick på länkarna nedan:
ALLEMANSRÄTTEN sid 1 
ALLEMANSRÄTTEN sid 2

Jag vill även tipsa er om Håll Sverige rent som har många fina material till barn i förskoleåldern. Exempelvis en saga som fungerar bra att läsa när man arbetar med allemansrätten. Den här fina affischen finns också:
God kväll alla fina läsare!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen