lördag 8 april 2017

Lchf hallon & lakrits glass alá malund68

Glass är alltid gott att äta enligt mig och min goda LCHF jordgubbsglass fick i går kväll konkurrens med en ny kombination som jag mixade fram, min favorit kombo hallon- och lakritsglass! 
Det här behöver du till 3-4 portioner.
250-300 g frysta hallon
2 dl rysk yoghurt
1 dl vispgrädde
1 tsk vaniljpulver
3-4 tsk lakritspulver


Gör så här:
1. Lägga alla ingredienser i en bunke eller en mixer.
2. Använd en mixern eller mixerstav att blanda ihop alla ingredienser.
3. Ät glassen direkt då den smälter fort.
4. Vill man ha en hårdare glass kan man frysa in den i ½-1 timme.
Om man vill kan man servera glassen med lite lakritspulver som strössel eller med en klick lakritsgrädde!

Önskar er en härlig lördag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen