söndag 23 april 2017

Gratis material till förskolebarn: Matematikpussel addition och subtraktion med vår och sommar bilder

Nu när våren är här har ett av mina matematik materiel fått nya bilder med vår och sommarbilder i stället för julbilder.
Talen på arken är de samma som till julbilderna, det innebär att man bara behöver skriva ut bilderna om man redan har arken.
Övningen går ut på att läsa talet, räkna ut summan och hitta den bilden med siffran som motsvarar summan på talet och lägga den på rätt tal. När alla små bilder kommit på plats bildar de en hel fin vår eller sommarbild.  
 Materialet består av tre ark med nio olika tal på varje, ett ark med addition, ett med subtraktion och ett med både addition och subtraktion. Det består även av 27 lösa bilder med siffror på (nio till varje ark), siffran på varje kort är summan av talen på arken.


Vid intresse av materialet: 

Om den här sidan kommer upp så klicka längst ner på "Nej tack, fortsätt till nedladdning" om ni inte vill skaffa dropbox.



Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet. OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox, då riskerar ni att få halva sidor! 

Material Länken: Matematikpussel med vår och sommar bilder

Nu bär det strax iväg på kalas. Trevlig kväll på er./Maria 

2 kommentarer:

  1. Så otroligt mycket fint material! Tack! Har spenderat de senaste tre kvällarna (nätterna...) med att ladda ner massa material till min nyfikna och kunskapstörstande tvååring. Hon älskar bokstäver och siffror och jag vill gärna uppmuntra hennes intresse när det finns där. Har hittat massor i din blogg, både till nu och senare (y)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att materialet kommer till användning! Tack för din kommentar!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen