tisdag 24 januari 2017

Gratis arbetsblad med addition och subtraktion till förskolebarn

Som ni vet gillar jag pinterest, jag får så mycket inspiration där både vad det gäller förskolan, pyssel, hemmet, mat.......ja listan kan göras hur lååååång som helst. Ni kan följa mina anslagstavlor på pinterest HÄR.
I dag vill jag tipsa om en sida jag har hittat via pinterest, 
SchoolExpressen.


Här finns bland annat många arbetsblad med addition och subtraktion att skriva ut gratis. Jag gillar deras arbetsblad för att de är tydliga med bilder. På det materialet jag hittills har titta på ska barnen själv skriva vad summan eller differensen på talen är. Ni hittar deras olika matematik arbetsblad HÄR

Nu ska jag göra Stellan sällskap i soffan, ha en fin kväll!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen