söndag 30 oktober 2016

Gratis material till förskolan: Bokstavssortering av gemener och versaler

Vilken fantastisk höstdag vi har haft här i Skåne, trädgården och uterummet har höststädats.

Just nu är barnen på jobb väldigt intresserade av bokstäver och många känner igen och kan de stora bokstäverna, för att även träna de små bokstäverna har vi alfabet med bilder, stora och små bokstäver på väggen. 
Ni hittar det HÄR.

Det finns även olika arbetsblad att hämta på nätet där barnen kan träna både stora och små bokstäver.
I dag delar jag med mig av ett som jag har gjort, det består av tre papper, ett med endast vokaler och två med konsonanter. Uppgiften går ut på att klippa ut de småbokstäverna och klistra in dem i rutan under den motsvarande stora bokstaven.
Jag har valt att göra materialet i två uppsättningar, ett där vokalerna och konsonanterna är färgkodade i rött och blått. I den andra uppsättningen är alla bokstäverna svarta.


Vid intresse av materialet: 
Man behöver inte ha eller skaffa Dropbox för att ladda ner materialet gratis!

Om den här sidan kommer upp så klicka längst ner på "Nej tack, fortsätt till nedladdning" om ni inte vill skaffa dropbox.
Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet. OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox, då riskerar ni att få halva sidor! 


Kommande vecka är det höstlov och jag vill önska alla er som har ledigt ett skönt lov! Önskar er andra en bra arbetsvecka, vilket jag också hoppas att få!/Maria

2 kommentarer:

  1. Hej! Försöker öppna länken till bokstavssortering men det kommer hela tiden upp ett felmeddelande. Skulle verkligen vilja ha materialet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Mejla mig på malund68@hotmail.com så skickar jag det till dig.
      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen