lördag 20 februari 2016

Montessorimaterial: praktiska vardagsövningar

Jag gillar att hitta inspiration till att förnya jobbets praktiska vardagsövningshyllor, mycket finns att hitta på mitt favorit ställe pinterest. Här kommer några tips på enkla övningar, vi har redan ett par av dem men lite annorlunda.

 Hänglås med nycklar har vi haft i en korg, den här varianten gillar jag bättre med öglor att sätta låsen i och nycklar som sitter fast i en kedja.


Den här övningen med att pressa apelsin har vi och det är en av de populäraste hos barnen.

Till den här övningen kan man klippa ut kläder i filt och träna på hänga upp dem på ett snöre med små tvättklämmor. Jag har köpt små tvättklämmor hos TGR

Att använda förstoringsglas är roligt.

Det finns många olika varianter på aktiviteter där man kan spika, här används golfpeg och frigolit. 

Alla bilderna är lånade på pinterest.

Trevlig helg!/Maria

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för allt ditt fina material. Jag undrar om du har bilderna som syns tillsammans med förstoringsglaset, en stor och liten.

    /Sabina

    SvaraRadera
  2. Sabina!
    Här kommer en länk till materialet:
    http://livingmontessorinow.com/2014/06/15/free-construction-vehicle-printables-and-montessori-inspired-construction-vehicle-activities/
    Hälsningar
    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen