fredag 26 februari 2016

Hej på olika språk till förskolan

Då det finns barn med annat modersmål än svenska på förskolan försöker vi hitta olika sätt att arbeta med andra språk i den dagliga verksamheten.
Ett av de material vi har hittat och satt upp på väggen är pratbubblor med HEJ på olika språk.    

Solen lyste in från olika håll (härligt förstås) så bilden blev inte så bra.

Det här fina materialet har jag hittat hos Sparklebox, länken nedan är direkt till materialet:
LÄNKEN: 
HEJ pratbubblor 

Vi minskade storleken på pratbubblorna innan vi klippte ut och laminerade dem.

Vi har även QR koder med sagor och sånger på olika språk. Önskar er alla en härlig helg!/Maria

5 kommentarer:

  1. Har du på Thai och Persiska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annelie!
      Det är inget material som jag gjort själv, så tyvärr har jag inte det.
      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera
  2. Hej vi skulle jättegärna ha pratbubblor men länken fungerar inte tyvärr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sara!
      Jag har försökt att leta efter materialet hos Sparklebox för att uppdatera länken, men tyvärr hittar jag inte det längre. Jag har tyvärr inte materialet sparat:-(
      Mvh
      Maria

      Radera
    2. Hej igen!
      Jag har hittat materialet igen :-) Följ länken nedan!
      https://www.sparklebox.co.uk/3081-3090/sb3083.html

      Mvh
      Maria

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen