fredag 15 januari 2016

Enkla Alla hjärtans dags pyssel till förskolebarn

Om mindre än en månad är det Alla♥dag och jag har tittat efter lite enkelt pyssel som vi kan erbjuda barnen att göra.
Ett av mina bästa inspirationsställen är PINTEREST där jag har skapat en anslagstavla med pyssel till Alla♥dag, ni hittar den HÄR.



Första pysslet som jag vill tipsa er om hittade jag hos countryliving, det är fina dekorerade burkar som man exempelvis kan ha godis i.
Till det här enkla pysslet behöver du:
En ren glasburk
Tårtpapper
Rött papper
Snöre
Sax
Klister

Gör så här:
Klipp ut ett hjärta i det röda pappret som är lagom stort för tårtpappret.
Klistra fast hjärtat på tårtpappret.
Klistra fast tårtpappret på burken.
Bind ett snöre runt burken några vara.




Nästa pyssel som är en fin hjärtgirlang kommer från skapligt enkelt som är en fantastisk sida med en massa roligt pyssel.
Det här behöver du:
Mönstrade papper
Snöre
Sax
Lim

Gör så här:
Gör en hjärtmall eller flera om du vill ha olika storlekar på hjärtana.
Vik ett mönstrat papper på mitten med mönstersidorna inåt.
Rita hjärtformen på baksidan och klipp ut hjärtana.
Limma fast det ena hjärtat på snöret, lägg på det andra och tryck ihop dem.
Upprepa samma med olika mönstrade papper och klipp ut och klistra på så många hjärtan du vill ha på din girlang.

Det sista pysslet som jag vill tipsa er om i dag kommer notimeforflashcards, en underbar sida med tips på aktiviteter och pyssel för barn.
Du behöver:
Papper i olika färger
Sax
Håltång
Snöre

Gör så här:
Klipp ut ett halvt hjärta i dubbelvikt papper.
Tryck hål i hjärtat när det fortfarande är dubbelvikt.
Vik upp hjärtat och trä ett fint snöre i det.

Alla bilder är lånade från pinterest!

Det var allt från mig idag, önskar er en härlig fredag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen