onsdag 2 september 2015

Montessorimaterial: Matematikpussel med 3 bitar med norsk text

En del av mina material har översatts till norska efter förfrågan av läsare från Norge som vill använda materialen till barnen där, vilket jag upplever som väldigt trevligt. Nu har jag fått frågan om ett till material som nu är översatt till norska.


Materialet består av elva stycken 3 bitars pussel, på de tre pusselbitarna finns text, siffra och föremål. Övningen går ut på att känna igen siffrorna, räkna föremålen på bilderna och att bygga ihop 3 pusselbitar till ett pussel. Även om barnet inte kan läsa texten skapar det sig ett bildminne av ordet.
Alla pussel är färgkodade efter Montessoris lilla pärltrappa.

Vid intresse av materialet:
Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet)
Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.
På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet:-)
Klicka på länken nedan för att ladda ner materialet som pdf.


Jag önskar er en trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen