tisdag 22 september 2015

DIY: presentpåsar med handtag

Allt som man gör själv tycker jag är extra roligt att ge bort som att göra egna presentpåsar att ge bort saker i. I kväll har jag fotograferat steg för steg hur jag viker och gör en påse med handtag.
Så här ser min ut i ett höstigt papper med ekollon.




Jag använde två pappersark i stl 28x28 cm.


Mönsterpassa arken och tejpa ihop dem.


Vik in ena sidan mot mitten.


Vik över den andra sidan och tejpa ihop dem.

Vik upp det som ska bli botten, ca 5-6 cm.



Vik upp botten och vik in båda kanterna som bilden nedan visar.


 Vik in ena kanten mot mitten på botten.


 Vik över den andra kanten och tejpa ihop dem.


 Vik in varje sida av påsen så att de precis kommer över trekanten i botten.

Vik in kanterna som bilden nedan visar.

Till handtagen använder jag ett starkt snöre och pappersetiketter.


Knyt varje ende av snöret och klistra fast snöret med etiketterna.





För att stärka botten inuti i påsen lägger jag i kraftig kartong. 


Det var dagens gör det själv tips!

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen