onsdag 10 juni 2015

Travel Buddy till hundägare

I helgen köpte jag en present till yngsta sonens flickvän Carolin som jag vill tipsa er om.
För ungefär en månad sedan köpte Andreas och Carolin en rottweiler vid namnet Hulk, mitt söta "barnbarn"!


Nu när solen skiner och det är varmt ute är det extra viktigt att tänka på att inte lämna sin fyrfota vän ensam i bilen, om man motförmodan skulle behöva göra det finns det nu en fiffig sak på marknaden, en Travel Buddy!

Bilden har jag lånat från facebooksidan Travel Buddy.

Travel Buddy är framtagen av Rikke Kjeldsen-Condrup som driver företaget RKC BusinessDen riktar sig till dig som har hund och som kanske behöver göra ett snabbt stopp på vägen där hunden får vara kvar i bilen. I ett sådant läge kan det vara bra att informera sin omgivning om hur länge man varit iväg och hur temperaturen hos hunden är.

Travel Buddy har en parkeringsklocka som man vrider till den tiden när man lämnar sin hund, den har en termometer av enklare sort och det viktigast av allt ett utrymme att skriva sitt mobil nr så att man snabbt kan nås vid behov.

Vill ni veta mer och hur ni beställer en Travel Buddy kan ni läsa HÄR. Den kostar endast 98 kr, en billig investering som kan rädda människans bästa vän. 

Önskar er en härlig lillördag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen