måndag 8 juni 2015

Lax och krabba i kokos och ajvarsås


Ikväll när jag kollade mejlen, hade jag fått ett extra trevligt mejl från svenska spel om att jag hade vunnit 2977 kr för att vi hade 6 rätt på lotto i onsdags, alltid roligt med vinst! I mars månad hade vi också 6 rätt då vann vi 2400 kr, vi lämnar i 5 veckors stående lottorader. 

Nu till något annat....jag har skrivit om dagens maträtt tidigare men då hade jag räkor i den, nu gjorde jag den med krabbstick för att vi inte hade några räkor hemma, jag tyckte den blev godare med krabbstick.


Det här behöver du:250 g champinjoner

1  gul lök
2 vitlöks klyftor
250 g körsbärstomater
1 burk ajvar relish stark (340 g)
2 dl kokosmjölk
4 portionsbitar laxfiléer
1 påse färsk babyspenat (65 g)
240 g krabbstick
salt och peppar
kokosfett, att steka i

Gör så här:

1. Skiva svampen
2. Finhacka lök och vitlök
3. Fräs allt i lite kokosfett
4. Halvera tomaterna

5. Dela laxen och krabbsticken i lagom stora bitar
6. Vispa ihop ajvar relish och kokosmjölk, smaka av med salt och peppar
7. Häll blandningen över grönsakerna.
8. Rör ner laxen och låt allt koka i cirka sju minuter.
9. Blanda till sist i tomater, babyspenat och krabbstick. Hetta upp allt snabbt.
10. Servera genast.


Vi hörs en annan dag igen!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen