söndag 24 maj 2015

Geometri för barn: hitta formen

Vilken fantastisk show vi fick av Måns Zelmelöw igår kväll/natt, hans utstrålning gick rakt igenom TV rutan och sicken nagelbitare omröstningen blev, härligt med vinst för Måns GRATTIS!
Medans TV stod på med Eurovison tittade jag igenom påbörjade material som inte blivit färdiga och pysslade med det medans alla bidragen framfördes.

Materialen geometri: hitta formen blev klart!


Övningen går ut på att hitta den lilla formen som finns i den större och para ihop korten med varandra.
För att ha olika svårighetsgrad på material har jag valt att göra det
 i två uppsättningar, ett som är färgkodat, där den stora och lilla formen har samma färg, ett där den lilla formen är svart.
När ni laddar ner materialet väljer ni vilka sidor ni vill skriva ut och använda.

Båda uppsättningarna består av 20 kort, 10 kort med en stor och en liten form och 10 kort med småformer.

Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos Skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

OBS! Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner.
material LÄNKEN: Geometri hitta formen 


Här kommer tips på fler material med geometri för barn:

Det här materialet går ut på att lägga rätt bild till rätt geometrisk form och bilda ett pussel. Du hittar det HÄR.

Material formpilar hittar du HÄR.

Materialet sorteringsövning former hitta du HÄR.


Mitt allra första material med former hittar du HÄR!

Efter två veckors sjukskrivning är det dags för jobb imorgon, veckan börjar med två planeringsdagar! Jag vill passa på att önska er en härlig söndags kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen