måndag 2 februari 2015

Fräscht i munnen med nya Läkerol

I dag får det bli en sjukdag, då jag ska iväg på ultraljud av min galla, lever och buk och ska vara fastande 8 timmar innan besöket. Vi får hoppas att de hittar vad som felas mig!

NYA LÄKEROL
Min paket från Cloetta innehöll ju fler produkter som jag tänkte skriva lite om.

Cloettas ny produkter Läkerol Dentafresh innehåller xylitol som rekommenderas av Svenska tandläkareförbundet och är därför bra för att stoppa syreattackerna på tänderna efter måltider och är förebyggande mot karies.

Wow så fräsch jag kände mig i munnen efter att tuggat på en tablett, vilken smak är då godast?
Alla smaka bra, Menthol har starkaste smaken, Appel mint har en frisk äppelsmak och Sweet mint smakar lagom mycket mint.
De här pastillerna kommer att ersätta Extra tuggummi som jag brukar tugga på.

När jag fick se den nya smaken Salty Caramel på Läkerolasken blev jag lite tveksam om den kombinationen skulle passa ihop, det hade jag inte behöv vara! Man känner en klar carmel smak och en uns salt, det är en bra avvägning av båda smakerna.

Magen kurrar och jag ska inte vara på röntgen avdelningen
 förrän efter klockan ett i eftermiddag, lååång väntan på mat!


Ha en bra vecka!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen