torsdag 29 januari 2015

Sifferpussel med fantasifigurer 2-6 bitar

Torsdag och jag ska jobba första dagen efter att legat sjuk sen i lördags.

Jag vill bara kika inom och dela med mig av ett nytt material som jag har gjort.
Barnen på jobb pratar mycket om olika fantasifigurer och därför har jag valt att göra pussel med bilder och siffror på. 




Övningen går ut på att bygga ihop pusslen med hjälp av bilderna och siffrorna. Materialet tränar även ordningsföljden på talen.




Materialet består av fem pussel med två till sex bitar med bilder på Disneys populära filmfigurer:
Olof
Askungen
Madagaskar

Shrek
Skönheten & odjuret

Vid intresse av materialet:
Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet)
Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.
På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet:-)
Klicka på länken nedan för att ladda ner materialet som pdf.


Nu är det snart dags att köra till jobb, vi hörs!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen