lördag 8 november 2014

Hantverksmässan FINGRAR KAN i Höganäs

Det märks att vi närmar oss jul, mässor och marknader avlöser varandra.
Den här helgen finns det 
två olika mässor att besöka i Nordvästra Skåne, Hantverksmässan Fingrar kan i Blåhallen i Höganäs och Höstmässa i City på Jacob Hansens hus i Helsingborg. 

För mig blev det ett besök på Fingrar kan, där bland annat Ulrika Bjerremand (Stellans systerdotter) säljer sina fina handmålade ljus.


Jag passade på att köpa en farsdagspresent till min pappa och ljus till mig själv.


Mässan är i morgon också mellan kl.10-17!
Har ni ingen möjlighet att besöka mässan så bli inte ledsna, Ulrika tar emot beställningar, titta in på hennes facebook sida HÄR.

På dagens mässa fanns några utställare som även var på hantverksmässan i Båstad tidigare i år. Jag tycker det är roligt att det finns så många duktiga och kreativa människor i vårt land, något jag fick inspiration av var de fina sakerna i betong som utställaren BetongTing hade, nu funderar jag på att gå en kurs i betonggjutning.



Morgondagens höstmässa hinner jag tyvärr inte att besöka, titta nedan för att se vilka öppet tider och vilka utställare som finns på plats.



Jag vill passa på att önska er en fortsatt trevlig helg!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen