måndag 17 november 2014

Fläskfilégryta med champinjoner och mango chutney

Vad skönt med en ledig dag efter att varit iväg hela fredagen och halva lördagen i Stockholm.

Efter att varit social och fikat hos en kompis blev jag sugen på att 
komponerat ett nytt recept, det blev med fläskfilé och champinjoner som huvudingredienser.


Receptet får ni ta del av här:

Fläskfilégryta med champinjoner och mango chutney


Det här behöver du:

500 gram fläskfilé 
1 gul lök
1 burk champinjoner  400 g
4 dl vispgrädde
1 dl turkisk yoghurt
2 msk kinesisk soja
2 msk kalvfond

2 msk mango chutney
salt 
vitpeppar

Gör så här:

1. Skiva fläskfilén.
2. Hacka löken,
3. Stek fläskfilén tills den är genomstek och lägg över den i en gryta.
4. Bryn löken och lägg den i grytan.
5. Lägg champinjonerna i grytan.

6. Tillsätt grädde, soja, kalvfond och mango chutney.
7. Låt allt koka upp och tillsätt turkisk yoghurt så att såsen tjocknar.
8. Låt allt koka i ca 10 minuter.

För LCHF kost servera med en god sallad, annars med kokt ris och sallad.

Nu ska jag gör ett av mina material med norsk text efter önskemål av en läsare, trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen