lördag 25 oktober 2014

ForLife till stöd för cancerforskningen

Cancer är en av dagens stora folksjukdomar och ökar hela tiden sedan cancerregistreringen startade på 1950-talet. En del av ökningen beror på att vi lever längre än tidigare.
Forskningen gör ständiga framsteg, men det behövs hela tiden mer pengar till forskningen.


Det finns många sätt att bidra på, ett av dem är ForLife!

ForLife startade efter att ett flertal närstående personer till grundarna drabbats av olika sorters cancer inom ett år.
I dag brinner de för att GÖRA SKILLNAD inom Cancerforskningen och det görs genom e-handel, där pengarna går till cancer forskningen.
 


ForLife är ett projekt för personer som är långtidsarbetslösa (Fas 3), de till verkar fina armband och halsband, deltagarna får nya meriter och erfarenheter.
Alla fina produkter säljs på nätet till 
förmån för cancerforskningen. Ni hittar deras produkter HÄR

Ett av armbanden riktar sig extra till föräldrar med yngre barn, det är ett barnarmband med förälders mobilnummer, kanon att ha på barnen när man är iväg på olika evenemang!

Bilden är lånad HÄR
Gör skillnad!!! Köp några fina produkter eller ge ett bidrag via ett litet SMS.
Varför inte köpa julklappar som gör skillnad!
På ForLifes blogg kan ni följa vad som händer i projektet:http://forlife-blogg.blogspot.se/

Personligen hoppas jag att forskningen bland annat kan hitta något som fungerar mot levercancer, i vår familj har både min morbror och mormor dött i det. Tyvärr har jag aldrig träffat min mormor, då hon dog två år innan jag föddes:-(

GÖR SKILLNAD!!/Maria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen