tisdag 11 februari 2014

"Montessori" matta

Jag måste bara visa er en "Montessori" matta!
I förra veckan när jag kom tillbaka till jobbet efter lite ledighet hade vi fått en fantastiskt fin matta som jag bara älskar!
Jag har tidigare sett den med barn från olika världsdelar, nu finns den med djur!! VISST ÄR DEN FIN:-)



Den bjuder in till många härliga samtal om bland annat djur, världsdelar och färger.
Vi hämtade jordgloben och jämförde världsdelarna.
Barnen valde vilken världsdel vi skulle fördjupa oss i. De valde "vår världsdel" Europa. 

Min fina världsdelsbok kom också till användning. Ni kan läsa om den här.

Jag tror mattan kommer från frimeko.
 Mattan kommer från lekolar. Jag har skrivit om fin inredning från Frimeko till förskola tidigare, ni kan läsa det här.

Trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen