söndag 9 februari 2014

Köttgryta med dragon och dijonsenap

I dag var jag på ett Zelected by houze party och tittade på många nya fina saker, det blev även shoppat lite:-) Ni kan titta i deras nya vår katalog på länken: ZBH katalog vår 2014


När jag tittar lite på mina inlägg här på bloggen ser jag att det var ett tag sedan jag lade in ett matrecept, så i dag är det dags för ett nytt.

I kväll lagade jag en köttgryta som blev mycket god. Jag använde mig lite av ett befintligt recept som jag fått av min tvillingsyster men valde att ändra doseringarna samt att göra en gryta av det.


Receptet kommer här:

Ingredienser för 4 pers:

1 kg grytbitar av fläsk
1 gul lök

2½ dl vatten
2½ dl grädde
2½ dl crème fraiche
1 msk dijonsenap
1 msk kinesisk soja

1 msk dragon

Gör så här:

Skala och hacka löken, bryn den i ett stekjärn.
Lägg över löken i en gryta.

Stek grytbitarna och lägg dem i grytan.
Häll på vattnet och låt köttet och löken puttra tillsammans i ca 15 min.


Blanda crème fraiche, grädde, senap och dragon.



Häll det i grytan och låt såsen koka upp.
Servera med ris eller potatis och en sallad.
Vi hade stek potatis och kokt broccoli till!



Lycka till om ni vågar prova!

Nu blir det lite TV tittande på SÅ SKA DET LÅTA!
Ha en trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen