söndag 16 februari 2014

Alfabetet med bilder i A5 format

Söndagskväll, hoppas ni har haft en skön helg, vår helg har gått i ett lugnt och skönt tempo. 




På TV har vi sett på OS och vilka fantastiskt duktiga idrottskvinnor och män vi har i Sverige!! GULD två dagar i rad!


Jag har tillverkat ett alfabet i A5 format som man exempelvis kan sätta upp på väggen. På jobb ska vi göra om lite i vår lärmiljö på gemensamma ytor som vi använder i tre olika barngrupper och jag funderar på om alfabetet kanske kan passa in där? 


Materialet består av alfabetet i A5 format med bilder.
Vokalerna är färgkodade i rött och konsonanterna i blått.
Om man vill använda materialet som parövning kan man skriva ut två exemplar av det!

Materialet laddar ni ner själv! Jag har fått mejl om att det fungerar hur bra som helst att även använda Ipad och Iphone vid nerladdning.
LÄNKEN: Alfabetet i A5 

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!

Ha det så bra!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen