torsdag 9 maj 2013

Naturpunkter i Helsingborg


Hejsan!

Hoppas ni har haft en skön dag och har fått vara lediga den här Kristihimmelfärdsdag!
Själv har vi haft en lugn dag och fått lite ärenden uträttade och besökt vänner.

Naturpunkter
I dag vill jag tipsa er om besök på Råå Vallar i Helsingborg.
Raus förskola som jag arbetar på finns på Råå och vi har en underbar miljö runt om oss! Vid ett besök på stranden hade Helsingborgs kommun satt upp fina fakta affischer om det spännande livet i havet och på stranden. Det var roliga bilder och intressant fakta. Barnen blev fascinerade av dem. Även jag lärde mig nya saker och det är alltid bra:-) Man lär så länge man lever!!

I Helsingborgs finns 5 naturpunkter där man kan lära sig mer om naturen. Naturpunkterna ligger i olika naturområden i Helsingborg och berättar om betesmark, skogen, livet i vattnet, träd och fåglar.
Här kan ni läsa om dem!

God natt!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen