fredag 12 april 2013

Ta in naturen i klassrummet

Hejsan!
Hoppas ni har haft en bra vecka och får vara lite lediga. Ni som jobbar i helgen får ha en bra jobbhelg.

NATURKUNSKAP
Som ni säkert märkt gillar jag att arbeta med bilder i förskolan och det är sant som det är sagt
EN BILD SÄGER MER ÄN TUSEN ORD.
Jag vill därför ge er ett tips om en sida med fina djur bilder med fakta texter, djurspår och mycket annat användbart både till förskola och skola. Alla djuren lever i Sverige.
Bilderna passar säkert bra att använda i tema arbeten om djur eller Sverige.
På mitt jobb har vi några av bilderna uppsatta på väggen vid vår hylla med naturmaterial.
Bilderna är super fina och mycket användbara.
Ni hittar dem här för gratis nerladdning.
Ha en trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen