onsdag 19 januari 2022

Tärningsspel addition med snögubbar

Jag lägger mycket tid på att tillverka mina egna material och delar än så länge med mig av dem kostnadsfritt. Om du använder mina material eller skriver om dem, var snäll att berätta var du hittat dem och länka till min blogg ww.malund68.blogspot.se eller till mitt Instagram #malund68pedagoginspo Mina material får inte revideras utav någon annan än mig och får absolut inte säljas vidare. Mvh Maria

I dag tipsar jag om min variant på tärningsspelet med snögubbar, där man istället för en tärning använder sig av två stycken. I spelet räknar man addition dvs summan från båda tärningarnas prickar.
Materialet består av sex spelplaner med åtta snögubbar på varje med blandande siffror mellan 2-12 och av 8 stjärnor till varje spelplan.
Spelet går ut på att bli först med att lägga en stjärna på alla snögubbarna på sin spelplan.
I spelet tränas turtagning, spelregler, antal, addition och siffrorna 2-12

Du behöver: två tärning 
  1.  Varje spelare tar vars en spelplan och vars åtta stjärnor.
  2.  Slå en tärning. Den som får högst börjar.  
Spelet: 
  1. Slå båda tärningar.
  2. Räkna båda tärningarnas prickar.
  3. Lägg en stjärna på en siffra på snögubben som motsvarar summan från båda tärningarna.
  4. Om du inte kan lägga någon stjärna går spelet vidare till näste spelare.
  5. Den som först fyller sin bricka med stjärnor vinner spelet.

Materialet laddar ni ner själv!
Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos Skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

OBS! Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner.


Hoppas ni får en lugn och skön lillördag!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen