tisdag 18 januari 2022

Tärningspel 1-6 med snögubbar

Jag lägger mycket tid på att tillverka mina egna material och delar med mig av dem kostnadsfritt. Om du använder mina material eller skriver om dem, var snäll att berätta var du hittat dem och länka till min blogg ww.malund68.blogspot.se eller till mitt Instagram #malund68pedagoginspo Mina material får inte revideras utav någon annan än mig och får absolut inte säljas vidare. Mvh Maria

Vi är inne i den andra vintermånaden och jag vill passa på och tipsa om mitt tärningsspel med snögubbar.
I spelet övas bland annat turtagande, spelregler, antal och siffrorna 1-6.
Materialet består av sex spelplaner med åtta snögubbar på, varje snögubbe har en siffra mellan 1-6 på sig. Till materialet finns även stjärnor.
Spelet går ut på att bli först med att lägga stjärnor på alla snögubbarna på sin spelplan.
Materialet finns i två varianter, ett med svarta siffror och ett med siffror färgkodade efter Montessoris lilla pärltrappa.
Skriva ut de sidor som passar er bäst.

TÄRNINGSSPEL MED SNÖGUBBAR 
Du behöver: 
En tärning med prickar 1-6  
1. Varje spelare tar vars en spelplan och vars åtta stjärnor.
2. Slå tärningen. Den som får högst börjar.    

Spelet: 
1. Slå tärningen. 
2. Räkna prickarna.
3. Lägg en stjärna på en siffra på snögubben som motsvarar antalet som prickarna visar.
4. Om du inte kan lägga någon stjärna går spelet vidare till nästa spelare.
5. Den som först har lagt en stjärna på varje snögubbe på sin spelplan vinner. 

Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos Skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

OBS! Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner.

Material LÄNKEN: Tärningsspel med snögubbar 1-6

Önskar er alla en fin tisdag!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen